Aparat „patrzy” na rzeczywistość w inny sposób niż oko ludzkie. Potrafi zatrzymać czas, ulotna grę światła, zmianę perspektywy widzenia, często deformuje obraz tworząc zaskakujący obraz rzeczywistości. Kiedyś tę funkcję po części spełniało malarstwo. Nasze oko patrzy w sposób ciągły, płynny, całościowy, nie dostrzegając często szczegółów.

 

Zdjęcie fotograficzne jest złożeniem mechanicznej pracy aparatu i decyzji człowieka. Dziś każdy z nas posiada aparat fotograficzny w telefonie. W różny sposób wykorzystujemy to „dobrodziejstwo”.

 

Proponuje użyć aparatu na naszych zajęciach w inny sposób. Wykonacie serie zdjęć na określony temat. Wykonać jedno przypadkowe zdjęcie nie jest żadnym problemem.

 

Wasze zadanie polegać będzie na opowiedzeniu określonej historii przy pomocy sekwencji trzech zdjęć wykonanych waszym ukochanym telefonikiem bez, którego żyć już nie możecie. „Tajemnica”, „Ona i On”, „Jestem stąd” to tematy do wyboru, które staną się kanwą Waszej fotograficznej opowieści. Przemyśl wybór tematu, ułóż w głowie koncepcje, wykonaj szereg zdjęć, wybierz trzy najlepsze . Nie rób zdjęć przypadkowych. Terenem Waszej pracy będzie najbliższe otoczenie szkoły, boisko, znaki drogowe, faktura ściany, wszystko to co znajdziecie w czasie pleneru i może stać się bohaterem Waszej opowieści. Sekwencje zdjęć każdego z Was w ramach klasy zgrajcie na jedna płytę i w tej formie przekażecie mi do oceny.

 

 

A oto Wasze Prace:

 

 

[ Cookies - info ]Oprogramowanie CMS: DragoN-NogarD © ( www: http://nogard.pl )