coś się kończy, coś się zaczyna... czyli zakończenie roku i pożegnanie Absolwentów

VII edycja ogólnopolskiego projektu edukacyjnego Kamienie pamięci….za to , że byli Polakami….

lightbox lightbox

Kamień to symbol trwałości. Wyryte na nim imiona opierają się  czasowi i trwają w zbiorowej pamięci. Co zrobić w sytuacji, kiedy celowo zaciera się pamięć o osobach, faktach z ich życia, osiągnięciach, miejscu złożenia ciała? W kończącym się  już roku szkolnym 2015/2016  uczeń naszego Gimnazjum Daniel Mazur podjął trud przywrócenia pamięci o osobie skazanej na zapomnienie. Symbolicznie wyrył imię Antoniego Czapli w kamieniu – kamieniu pamięci. Praca Daniela wykonana pod kierunkiem p. Wojciecha Kosteckiego prezentowana była w maju, we Wrocławiu w siedzibie IPN na ogólnopolskim podsumowaniu działań projektowych. W przyszłym roku wykujemy kolejny kamień.

lightbox    lightbox lightbox

Podsumowanie akcji Day of the African Child

W maju przystąpiliśmy do akcji, w której zbieraliśmy przybory szkolne - kredki, pisaki, zeszyty, materiały biurowe, itp., by je przesłać do wybranego spośród kilkudziesięciu ośrodków w różnych krajach na terenie całego afrykańskiego kontynentu z okazji Międzynarodowego Dnia Dziecka Afrykańskiego przypadającego 16 czerwca. Łącznie zebrane zostało ponad 7 kg darów, które zostały wysłane do organizatora akcji http://www.keepersfoundation.pl/ a za jego pośrednictwem trafią do organizacji Church Forum on HIV and AIDS. Jej siedziba to Suazi – niewielkie państwo w południowej Afryce, usytuowane na wschodnich stokach Gór Smoczych. Graniczy z Mozambikiem i Republiką Południowej Afryki. Nazwa kraju pochodzi od plemienia Suazi z grupy Bantu, które zamieszkuje te tereny. Dziś otrzymaliśmy dyplom od organizatora.

Bezpieczne wakacje

lightbox   lightbox lightbox

Zbliżają się wakacje. Czas beztroski, dużo wolnego czasu i  wypoczynku. Żeby miło wspominać ten czas odwiedził nas st. asp. Łukasz Dębek z Państwowej Straży Pożarnej w Puławach, który zapoznał uczniów z zasadami bezpiecznego zachowania się w różnych sytuacjach mogących wystąpić w okresie wakacji. Zwrócił uwagę młodzieży na zagrożenia, które stwarza pożar zarówno we własnej kuchni jak również ognisko w lesie. Poinstruował jak należy się zachować w przypadku zagrożenia w budynkach użyteczności publicznej, podczas burzy  i w trakcie wypadku samochodowego. Z racji zbliżających się wakacji przestrzegał przed kąpielami w miejscach niestrzeżonych i przypomniał o telefonach alarmowych instruując jak należy poprawnie zgłaszać zaistniałe wypadki.

Wszyscy uczniowie otrzymali poradniki „Bezpieczne wakacje” i „Polak mądry przed szkodą" o pożarach i innych zagrożeniach. Zawarte w poradnikach modele bezpiecznych zachowań na pewno pozwolą uniknąć ryzykownych zachowań lub pozwolą na poradzenie sobie w sytuacji zagrożenia. Życzymy miłej lektury i baaaaardzo spokojnych wakacji.

Konkurs czytelniczy

13 czerwca 2016 r. w sali informatycznej odbył się konkurs czytelniczy dotyczący trylogii "Igrzyska śmierci". Do konkursu przystąpiło 8 uczniów. Pytania konkursowe zamieszczone zostały na stronie do tworzenia testów www.classmarker.com

Po podsumowaniu wyników I miejsce zajęła Julia Próchniak z klasy 1B, która otrzyma nagrodę książkową na zakończenie roku szkolnego. Serdecznie gratuluję!

Jolanta Żmudzka

Nasi uczniowie są bezkonkurencyjni

9 czerwca 2016 r. w Komendzie Powiatowej Policji w Puławach odbyło się uroczyste wręczenie nagród w konkursie pt. „Ostrzeż rówieśnika”. Konkurs organizowany był wspólnie przez Komendę Powiatową Policji, Grupę Zakłady Azotowe Puławy S.A. pod patronatem medialnym Telewizji Puławy 24. Zadaniem konkursowym było stworzenie filmu dotyczącego zagrożeń w sieci oraz zażywania narkotyków i dopalaczy, ukierunkowanego na wzmocnienie asertywnych postaw młodzieży. Przedsięwzięcie wpisuje się w program Ministerstwa Spraw Wewnętrznych ograniczenia przestępczości i aspołecznych zachowań „Razem bezpieczniej” oraz programu Ministerstwa Edukacji Narodowej „Bezpieczna i Przyjazna Szkoła”.

Film naszych uczniów pt. „Fatalne zauroczenie” jako jedyny został dopuszczony do konkursu spełniając jego kryteria. Weronika Kałużna, Wiktoria Piotrowska, Karolina Wrótna i Alan Urbański z kl. 1A otrzymali bony upominkowe do Empiku po 125 zł, które wręczył przedstawiciel sponsora nagród Zakłady Azotowe Puławy S.A., pan Robert Kulik. Słowa uznania młodzież usłyszała od komendanta policji insp. Dariusza Szkody, który pogratulował pomysłu na scenariusz i zachęcił do nagrywania kolejnych filmów przestrzegających rówieśników przed zgubnym wpływem brania narkotyków. Dodatkową formą nagrody będzie emisja filmu w Telewizji Puławskiej 24 w dniu 17 czerwca br.

Film został doceniony za wartość merytoryczną i edukacyjną oraz oryginalność pomysłu, który uwzględnił cel konkursu. Promuje działania na rzecz bezpieczeństwa młodzieży w zakresie przeciwdziałania zjawiskom patologicznym i podnosi świadomość prawną i wiktymologiczną dzieci i młodzieży. Koordynatorem dbającym o wartość merytoryczną i edukacyjną była pedagog p. Ilona Wrótniak-Terlecka, scenariusz napisała Weronika Kałużna, a film montowała Paulina Suszek z kl. 1A.

Gratulujemy uczniom i dziękujemy wszystkim bohaterom drugiego planu, którzy pomogli podczas kręcenia filmu. Wszystkich uczniów zainteresowanych działalnością w kółku filmowym zapraszamy po wakacjach, będzie się dużo działo :-)

lightbox       lightbox lightbox

W Bieszczadach...

W dniach 30.05-03.06.2016 r. część klas drugich i trzecich pojechała na wycieczkę w Bieszczady, dokładnie do Łodyny

Pierwszego dnia, prócz przyjazdu na miejsce, czekała na nas mała niespodzianka - wycieczka po Przemyślu. Zwiedziliśmy kilka kościołów i chlapaliśmy się w fontannie. Wstąpiliśmy także do krypty i rotundy znajdujących się w podziemiach Archikatedry. Gdy dojechaliśmy na miejsce, mieliśmy trochę czasu na rozpakowanie się, a następnie wybraliśmy się na ognisko, przy którym wysłuchiwaliśmy bieszczadzkich legend.

Drugiego dnia wybraliśmy się na całodniową wycieczkę po Bieszczadach. Zobaczyliśmy cerkiew w Smolniku, zagrodę pokazową żubrów a na koniec wspięliśmy się na Połoninę Wetlińską. Droga była długa i męcząca, ale na górze szybko zapomnieliśmy o zmęczeniu. Po zejściu ze szczytu wróciliśmy do ośrodka, gdzie czekała na nas obiadokolacja, po której wszyscy razem graliśmy w mafię. Było wesoło.

Trzeci dzień poświęcony był odpoczynkowi i zintegrowaniiu grupy. Z rana podzieliliśmy się na dwie grupy i wyruszyliśmy razem z przewodnikiem na marsz na orientację. Po rywalizacji poszliśmy na obiad, po którym mieliśmy chwilę wolnego. Po odpoczynku w planie mieliśmy gry zespołowe na świeżym powietrzu. Wśród konkurencji znalazły się m.in przeciąganie liny, strzał z łuku, ściana wspinaczkowa, rzut kowala, galop na robaku. Po grach wszystko wyjaśniliśmy sobie poprzez duże kule, była bardzo ostra bitwa, a Pan Kostecki zbyt bardzo wczuł się w rolę. Po podliczeniu wszystkich punktów, które uzyskaliśmy, wyłoniono dwóch zwycięzców, Agatę Górską, Mateusza Padarza oraz na trzecim miejscu Kamila Skocza. Wieczorem po raz kolejny graliśmy w mafię, a potem wszyscy poszliśmy do swoich pokoi spać, aby być wypoczętym na następny dzień.

Czwartego dnia znowu wyruszyliśmy w teren. Na początku podjechaliśmy na punkt widokowy na szczycie góry Koziniec. Później idąc przez las doszliśmy do zapory wodnej w Solinie i popłynęliśmy statkiem. Na sam koniec dnia wybraliśmy się na spływ pontonami. Droga dla niektórych była bardzo męcząca, i trudna ale ostatecznie wszyscy byli zadowoleni. Wieczorem tradycyjnie graliśmy w mafię.

Ostatniego dnia zjedliśmy śniadanie i od razu ruszyliśmy w drogę powrotną. W domu byliśmy koło godziny 15:00. Wycieczka była bardzo fajna i dobrze się bawiliśmy!!!

Zdjęcia z wycieczki znajdują się w naszej GALERII!!!

Ala i Aga

Fotografie Amadeusza Górskiego

Rysunki Ady Śliwczyńskiej

Mapa satelitarna
[ Cookies - info ]Oprogramowanie CMS: DragoN-NogarD © ( www: http://nogard.pl )