W związku ze szkoleniem nauczycieli, konsultacje dla rodziców w dniu 25 listopada br. (wtorek) są odwołane.

 

 

„Ciemno wszędzie, głucho wszędzie…”


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

18 listopada 2014 r.

Słowa te pochodzą ze znanego dramatu Adama Mickiewicza pt. „Dziady” cz. II. Dla uczniów naszego gimnazjum stały się inspiracją do wystawienia sztuki opartej na motywach wspomnianego dzieła. Pragnęliśmy przypomnieć wszystkim, że listopad jest miesiącem zadumy nad życiem, śmiercią, chwilą zatrzymania i namysłu nad wiecznością. Dramat romantycznego poety doskonale oddał tenże zamysł.

Młodzież pracująca pod opieką pań Iwony Chmielewskiej i Justyny Strus, wystawiła sztukę dla rodziców. Młodzi aktorzy w trakcie przygotowań wykazali się niezwykłą pomysłowością i zaangażowaniem. W główne role wcielili się:

Guślarz – Mateusz Dubiński

Józio – Julian Kalinowski

Rózia – Żaklina Raniuszek

Widmo – Krzysztof Księżniak

Kruk – Szymon Grzegorczyk

Zosia – Dominika Józefczyk

W chórze wystąpili: Patryk Wosik, Damian Lesik, Rafał Kazała, Adam Pliwka oraz Adrian Kopczyński. Z roli scenografów doskonale wywiązały się: Emilia Saran, Gabriela Lasek, Ada Kosmala. Dzięki charakteryzacji, którą zajęła się Julia Iwanowska, postacie uczestników obrzędu nabrały wyrazistości i głębi.

Oczywiście nie zabrakło jadła i napoju dla udręczonych dusz dzieci, Widma i Zosi. Klimatu dodawały zdjęcia przypominające widoki z okna cmentarnej kaplicy oraz znicze, które nikłym płomieniem oświetlały tajemnicze wydarzenia, jakie staraliśmy się ożywić. Tajemniczą i groźną atmosferę staraliśmy się oddać także dzięki nastrojowej muzyce zespołów „Gothica” oraz „Hexperos”.

 

Serdecznie dziękujemy wszystkim uczestnikom i gratulujemy występu.

Więcej zdjęć dostępnych TUTAJ!!!

 

Iwona Chmielewska

 

 

Projekt edukacyjny dla klas drugich

W związku z realizacją projektów edukacyjnych w klasach drugich przedstawiamy listę tematów, które będą realizowane w br. szkolnym oraz opiekunów poszczególnych projektów. Uczniowie klas drugich są zobowiązani do wyboru tematu oraz skontaktowanie się z opiekunem w celu omówienia problematyki poruszanej w wybranym projekcie. Również uczniowie klas trzecich, którzy do tej pory nie zrealizowali projektu winni dokonać wyboru określonego tematu.

 

Własny temat projektu mogą również zaproponować uczniowie i zwrócić się do jednego z nauczycieli o podjęcie się opieki nad jego realizacją.

 

Wyboru tematu należy dokonać najpóźniej do 5 grudnia 2014 r. zgłaszając to do opiekuna i wychowawcy klasy. Uczniowie, którzy nie dokonają wyboru tematu w ww. terminie zostaną dołączeni do określonej grupy projektowej lub zostanie im przydzielony temat.

 

Więcej informacji o zadaniach do wykonania w poszczególnych projektach TU i u nauczycieli opiekunów.

 

L.p.

Temat

Opiekun

1.

Filc to jest to! Kupić czy wykonać własnoręcznie?

H. Bilotserkovets

2.

 „Flash mob” w naszej szkole? Tego jeszcze nie było!

H. Bilotserkovets

3.

Dlaczego uczymy się o solach?

B. Księżak

4.

Co wydarzyło się w Górach Izerskich? - kwaśne deszcze, ich powstawanie
 i wpływ na środowisko.

B. Księżak

5.

O zjawiskach fizycznych językiem fizyków, malarzy i poetów czyli o różnym sposobie opisywania świata.

B. Księżak

6.

Ciekawe zjawiska fizyczne – pioruny.

B. Księżak

7.

Jakie konto bankowe jest najlepsze dla nastolatka?

K. Kitka

8.

Jak nie ulegać manipulacjom?

B. Grontkowska

9.

Zaczarowany świat chemii - pokaz ciekawych eksperymentów.

M. Noskowska

10.

„Na tropie Polskich Noblistów” – Które wartości prezentowane przez Polskich Noblistów są ponadczasowe?

M. Noskowska

11.

Kółko teatralne – czyli jak ciekawie spędzić czas?

I. Chmielewska

12.

Wiedeń - perła rodu Habsburgów. Przewodnik turystyczny po stolicy Austrii.

D. Łysiak

11 Listopada 2014 r.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W dniu 10 listopada br. świętowaliśmy w szkole Rocznicę Odzyskania Niepodległości, 11 listopada, przedstawiciele gimnazjum pod opieką pani Renaty Lis oraz pana Krzysztofa Kitki wzięli udział w miejskich uroczystościach patriotycznych, które rozpoczęły się tradycyjnie mszą w kościele pw. Świętego Józefa we Włostowicach. W poczcie sztandarowym gimnazjum reprezentowali: Mateusz Pykacz, Wiktoria Dziełak i Katarzyna Markowska z 3C oraz Mateusz Dubiński z 3A. Wiązankę składały Dominika Józefczyk i Aleksandra Mnich z 3B.

 

  

 

Rocznica Odzyskania Niepodległości… nieco inaczej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W tym roku Narodowe Święto Niepodległości postanowiliśmy uczcić nieco inaczej niż zazwyczaj. Na korytarzach już od tygodnia wisiały zaproszenia na tajemnicze przyjęcie urodzinowe. Spotkanie rozpoczęła przewodnicząca Samorządu Uczniowskiego, Dominika Józefczyk, witając wszystkich zgromadzonych i zadając kilka pytań na temat Jubilatki. Mateusz Dubiński z klasy 3A znał odpowiedź na większość z nich. Następnie uczniowie rozpoczęli wycieczkę po szkolnych salach, w których każda z klas przygotowała krótkie prezentacje, quizy, puzzle... przybliżające postać Jubilatki. Tematy prezentacji dotyczyły m. in.: największych osiągnięć Polski na arenie międzynarodowej po I wojnie światowej, wybitnych Polaków, sukcesów Polski i Polaków, czy miejsc w Puławach związanych z I wojną światową.

 

Po tej małej dawce historii ponownie spotkaliśmy się się na korytarzu, by wspólnie odśpiewać po łacinie tradycyjne „sto lat” oraz kilka pieśni patriotycznych. Na zakończenie, jak to na urodzinach, pojawiły się pyszne ciastka.

Ten dzień pokazał nam, że patriotą można być także w oryginalny sposób, jednocześnie nie ujmując wartości wydarzeń, które uczyniły nas wolnymi ludźmi. Warto pamiętać i znać historię naszego kraju.

 

Więcej zdjęć znajduje się w naszej GALERII!!!

 

Dominika Józefczyk

Iwona Chmielewska

 

 

Bajka o asertywności

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Z asertywnością spotykamy się często, nawet o tym nie wiedząc. To styl zachowania, dzięki któremu jesteśmy fair wobec siebie i innych. Asertywność to pewne umiejętności zachowania się w określonych sytuacjach. Zachowanie asertywne to bezpośrednie, uczciwe i stanowcze wyrażanie wobec drugiej osoby swoich uczuć, opinii i postaw, przy jednoczesnym respektowaniu jej praw. Każdy człowiek ma swoje prawa i trzeba je szanować. Każdy z nas jest inny i nie wolno zmuszać nikogo do zmiany poglądów czy celów tylko dlatego, że nam się one nie podobają lub kolidują z naszymi. Zachowania asertywne pokazują naszą odrębność, ale nie atakują, nie obrażają drugiej osoby. Zachowanie asertywne można umieścić pomiędzy agresją a uległością. Zachowując się asertywnie, respektujemy prawa zarówno swoje, jak i innych. Zachowując się agresywnie respektujemy prawa własne, lekceważąc cudze. Gdy jesteśmy ulegli, lekceważymy swoje prawa a respektujemy innych.

6 listopada 2014 r. uczniowie naszego gimnazjum zaprezentowali przedstawienie pt. „Bajka o asertywności” dla uczniów klas I-III ze Szkoły Podstawowej nr 11 im. Henryka Sienkiewicza w Puławach. Uczniów przygotowała pedagog gimnazjum Ilona Wrótniak-Terlecka.

 

Osoby swej postaciom użyczyli:

Narrator:  Michał Wolszczak

           Król: Maciej Gaweł

                 Jan Wrogi: Mateusz Dubiński 

                     Czesław Miękki: Dominik Oroń

                             Zenobia Nieszczera: Dominika Józefczyk

                                    Melania Takajakapowinna:  Klaudia Król

                                                     CzarownicaKatarzyna Markowska  

                                                                 Przywiędła Królewna: Natalia Ciupa

                                                                                       Szpieg: Ernest Gąszczyk

 



 

 

 

 

 

 Bajka przygotowana na podstawie materiałów ze strony dobrytrener.pl

Dziennik elektroniczny

Dziennik elektroniczny

 

Instrukcja pierwszego logowania

Katalog biblioteki szkolnej

Zegar
Kalendarz

Linki


 

images/men.gif

 

images/um pul.gif

 

 

 

 

Nasze prace

Prace Emilii Saran

 

Origami modułowe

 

 

 Rysunki Sary Superson

 

 Rysunki Maćka Korczaka

 

 

Rysunki Emilki Gawrylak

 

Fotografie Amadeusza Górskiego

 

 

Mapa satelitarna
[ Cookies - info ]Oprogramowanie CMS: DragoN-NogarD © ( www: http://nogard.pl )